11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


eco.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kıtlık, fırsat maliyeti, elastikiyet, ekonomik kâr ve marjinal analiz gibi temel ekonomi kavramlarını tanımlayabilecektir.
  • Arz ve talebi belirleyen unsurları açıklayabilecektir.
  • Arz veya talepteki bir değişime bağlı olarak piyasa çıktılarındaki değişimleri gösterebilecektir.
  • Piyasa dengesi kavramını açıklayabilecektir.
  • Tam rekabetçi ve tam rakabetçi olmayan piyasalar arasındaki farkları ortaya koyabilecektir.
  • Üretici ve tüketici davranışı teorilerini karşılaştırabilecektir.
  • Kar amacı gütmenin neden verimli sonuçlar doğurduğunu açıklayabilecektir.
  • Üretim, kar ve maliyet gibi temel kavramaları açıklayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ekonominin Metodu ve Amacı Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 1 (Pearson Education International, 10th edition)
2 Ekonomik Problem: Yokluk ve Seçim Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 2 (Pearson Education International, 10th edition)
3 Talep,Arz ve Pazar Dengesi Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 3 (Pearson Education International, 10th edition)
4 Talep ve Arz Uygulamaları ve Elastikiyet Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapters 4&5 (Pearson Education International, 10th edition)
5 Hanehalkı Davranışları ve Tüketici Seçimi Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 6 (Pearson Education International, 10th edition)
6 Ara Sınav 1 4 Nisan 2014
7 Üretim Süreci: Kar Maximizasyonu Altında Firma Davranışları Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 7 (Pearson Education International, 10th edition)
8 Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 8 (Pearson Education International, 10th edition)
9 Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 9 (Pearson Education International, 10th edition)
10 Girdi Talebi Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 10 & 11 (Pearson Education International, 10th edition)
11 Ara sınav 2 Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 10 & 11 (Pearson Education International, 10th edition)
12 Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 12 (Pearson Education International, 10th edition)
13 Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 12 (Pearson Education International, 10th edition)
14 Aksak Rekabet Piyasaları ***Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 13,14 & 15 (Pearson Education International, 10th edition)
15 Dışsallıklar, Kamu Malları, and Sosyal Seçim Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 16 (Pearson Education International, 10th edition)
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Case, Karl; Fair, Ray; and Oster, Sharon; Principles of Economics with MyEconLab Student Access Card, Pearson – Prentice Hall, 10th edition, 2012. Öğrencilerin ders kitabını alması ZORUNLUDUR. Dersin ödevleri ve asistanların işleyeceği tekrar derslerindeki problemler, her öğrencinin aldığı kitabın içinde bulunan şifreyle giriş yapacakları, kitabın MyEconLab adıyla varolan online sistemi üzerinden çözülecek ve bu ödevler sistemin kendisi tarafından notlandırılıp dersin hocasına sistem üzerinden iletilecek. Ödevlerin dönem sonu notuna etkisi %20 dir. HER ÖĞRENCİNİN KİTABI ALMASI ZORUNLUDUR. HER ÖĞRENCİNİN ALDIĞI KİTAPTA KENDİNE ÖZEL SİSTEME GİRİŞ YAPACAĞI ŞİFRE BULUNMAKTADIR.
Önerilen Okumalar/Materyaller http://eco.ieu.edu.tr/tr/econ101principlesmicroeconomics linkine gittiğiniz takdirde sisteme nasıl kayıt olacağınızı anlatan detaylı bilgi dosyasına ulaşabilirsiniz.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
 
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
 
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2.5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
 
 
Proje
 
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
14
Final Sınavı
1
12
    Toplam
153

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. X
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. X
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. X
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. X
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. X
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010